HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ KOMİSYONLARI VE GÖREV TANIMLARI
EĞİTİM KOMİSYONU
Komisyon Başkanı
Doç. Dr. Gülşah KÖSE
Üyeler
Prof. Dr. Hüseyin SÜZEK
Doç. Dr. Ayşe KACAROĞLU VİCDAN
Doç. Dr. Sevgin SAMANCIOĞLU BAĞLAMA
Doç. Dr. Adile TÜMER
Dr. Öğr. Üyesi Havva AKPINAR
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem BİLGE
Arş. Gör. Dr. Nihan KORKMAZ
Arş. Gör. Dr. Cansu GÜLER
Arş. Gör. Zeynep ERDOĞAN
Komisyon Görevleri;
1. Eğitim Komisyonu, Dekanlığın, Fakülte Yönetim Kurulunun, Fakülte Kurulunun ve Bölüm Başkanlığının isteği üzerine aşağıda belirtilen konularda görüş ve önerilerde bulunur
2. İç-dış paydaşlardan gelen talepler doğrultusunda lisans programının güncelleme çalışmalarını yürütür
3. Eğitim-öğretim ile ilgili iyileştirici önerilerde bulunur
4. Eğitim-öğretim programında, açılması önerilen yeni dersler, bir dersin kapatılması veya var olan derslerde yapılacak değişikliklere yönelik görüş bildirir
5. Ulusal ve uluslararası hemşirelik eğitimine ilişkin düzenlemeleri inceler, değerlendirir ve eğitim-öğretim programında iyileştirme yapılması konusunda görüş bildirir
6. Her akademik yılda yarıyıl sonunda eğitim-öğretim süreçleri ile ilgili iyileştirme önerilerini değerlendirmek amacıyla toplanır
7. Eğitim-öğretim yılı sonunda “Yıllık Faaliyet Raporu” hazırlar ve Bölüm Başkanlığına sunar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KOMİSYONU
Komisyon Başkanı
Doç. Dr. Sevgül DÖNMEZ
Üyeler
Öğr. Gör. Dr. Derya DEMİR UYSAL
Öğr. Gör. Gülcihan ÇADIR
Arş. Gör. Dr. Aytuğ TÜRK
Öğr. Gör. Dr. Selda CERİM
Arş. Gör. Aylin OLGUN
Komisyon Görevleri;
1. Anabilim dalları ve diğer komisyonlarla iş birliği içinde ölçme ve değerlendirme sisteminin işleyişini izlemek, eğitim programının etkinliğini değerlendirmede kullanılacak yöntemleri belirler ve danışmanlık verme, ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin öğrenmeyi olumlu yönde etkilemesini sağlayıcı önlemler konusunda yönetime öneri sunar
2. Sınav ve öğrenci değerlendirmesine ilişkin kural ve süreçleri tanımlar /günceller
3. Eğitimde objektif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini belirler ve ilgili kurul/komisyon/anabilim dallarına öneride bulunur
4. Ölçme ve değerlendirme sürecinde elde edilen verileri değerlendirir ve rapor haline getirerek Bölüm Başkanlığına sunar
5. Ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin fakültenin eğitim amaçlarına ve öğrenim hedeflerine uygunluğunu değerlendirir, sonuçları Bölüm Başkanlığına iletir
6. Ölçme ve değerlendirmenin geliştirilmesi amacıyla öğretim elemanlarına yönelik kurs, seminer vb. bilimsel toplantılar düzenler
7. Bölüm Anabilim Dalları ile birlikte soru bankasının oluşturulması ve güncellenmesi için gerekli çalışmaları yürütür
8. Dersin sorumlu öğretim üyeleri/elemanları tarafından hazırlanan sınav sorusu analiz sonuçlarını teslim alır
9. Sınav sonrası yapılan soru analizi sonuçları konusunda, dersin sorumlu öğretim üyelerini bilgilendirerek soruların güncellenmesine yönelik öneriler sunar
10. Her sınav dönemi sonunda soruların zorluk indekslerinin analizlerini yapar, rapor halinde Anabilim Dallarını bilgilendirir
11. Eğitim programının değerlendirme sürecinde kullanılmak üzere, başarı analizlerinin yapılmasını sağlar
12. Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili sorunları ve olası çözümleri belirleyerek, tüm eğitim paydaşları ile paylaşılması için Bölüm Başkanlığına sunar
KALİTE VE AKREDİTASYON KOMİSYONU
Komisyon Başkanı
Prof. Dr. Nevin AKDOLUN BALKAYA
Üyeler
Doç. Dr. Gülay MANAV
Doç. Dr. Adile TÜMER
Doç. Dr. Sevgül DÖNMEZ
Doç. Dr. Sevgin SAMANCIOĞLU BAĞLAMA
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem BİLGE
Öğr. Gör. Dr. Mehtap ÇULLU
Öğr. Gör. Dr. Selda CERİM
Arş. Gör. Dr. Cemile ÇELEBİ
Arş. Gör. Dr. Cansu GÜLER
Arş. Gör. Dr. Aytuğ TÜRK
Arş. Gör. Dr. Nihan KORKMAZ
Arş. Gör. Aylin OLGUN
Komisyon Görevleri;
1. Yükseköğretim, Üniversite ve Fakülte Kalite Kurullarının akreditasyon konusunda aldığı kararları ve güncel gelişmeleri takip ederek, belirlenen esaslar doğrultusunda HEPDAK program akreditasyonuna yönelik planlama çalışmaları yapar
2. Kalite Güvence Sisteminin geliştirilmesi için Bölüm komisyonları arasında koordinasyonu sağlar
3. HEPDAK Öz Değerlendirme Raporlarının hazırlamasını koordine eder
4. HEPDAK Akreditasyon Değerlendirme Takımına sunulacak belgelerin ve malzemelerin hazırlanmasını koordine eder
5. HEPDAK Öz Değerlendirme raporu için gerekli olan verilerin sağlanmasına yönelik çalışmaları yapar (anketler, iç ve dış paydaş toplantılarını düzenleme vb.)
6. Yılda iki kereden az olmamak üzere toplantılar yapmak, kararlar almak ve uygulanmasını takip eder
7. Komisyonda alınan kararları ve faaliyet raporlarını Bölüm Başkanlığına bildirir
AKRAN YÖNDERLİĞİ KOMİSYONU
Komisyon Başkanı
Doç. Dr. Gülay MANAV
Üyeler
Arş. Gör. Dr. Cemile ÇELEBİ
Arş. Gör. Dr. Cansu GÜLER
Arş. Gör. Dr. Nihan KORKMAZ
Arş. Gör. Aylin OLGUN
Arş. Gör. Zeynep ERDOĞAN
Komisyon Görevleri;
1. Bu komisyon Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümüne yeni kayıt yaptıran öğrencilerin uyum süreçlerini kolaylaştırmak için tasarlanmıştır.
2. Bu program özellikle üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin hem bölüme hem de mesleğe uyumunu kolaylaştırmak amacıyla farklı sınıflardaki öğrenciler ile iletişimini sağlar
3. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi’nde Akran Yönderliği Programı üçüncü sınıfta öğrenim gören öğrenciler rehberliğinde ve Akran Değerlendirme Komisyonu sorumluğunda yürütülür
4. Programda üçüncü sınıf öğrencileri Yönder, birinci sınıf öğrencileri Danışan olarak tanımlanır. Yönder öğrenciler, Danışan öğrencilere yönderlik yapar
Akran Yönderliği Programı kapsamında:
• Fakültede yaşam,
• Üniversitede öğrencilere sağlanan hizmetler,
• Fakülte misyon, vizyon, amaçlar ve program çıktıları,
• Ders seçimi, kayıt yaptırma, uygulamalar,
• Bilimsel etkinlikler, sosyal etkinlikler,
• Burs olanakları,
• Kariyer planlama ile birlikte,
• Öğrencilerin gereksinimlerine göre farklı konular ele alınır.
UYUM KOMİSYONU
Komisyon Başkanı
Doç. Dr. Deniz Genç
Üyeler
Öğr. Gör. Gülsen DÜZÖZ
Öğr. Gör. Zeliha OLGAÇ
Komisyon Görevleri;
1. Kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin sınıf intibaklarını ve ders muafiyetlerini yapar
2. Merkezi Yerleştirme ile yatay geçiş yapan öğrencilerin sınıf intibaklarını ve ders muafiyetlerini yapar
3. Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile gelen öğrencilerin sınıf intibaklarını ve ders muafiyetlerini yapar
4. Özel öğrenci statüsünden yararlanan öğrencilerin intibak işlemlerini yapar
5. Diğer yükseköğretim kurumundaki eşdeğer derslerin bölümümüzdeki karşılıklarını belirlemek ve muafiyetleri uygun görülen derslerin not dönüşümlerini yapar
6. Fakültedeki ilgili Komisyonlar ile işbirliği yapar
7. Komisyon tarafından yürütülen tüm çalışmaları kayıt altına alır ve Bölüm Başkanlığına, Fakülte Yönetim Kuruluna sunar
MEZUN İZLEM KOMİSYONU
Komisyon Başkanı
Prof. Dr. Nezihe BULUT UĞURLU
Üyeler
Prof. Dr. Zöhre IRMAK
Doç. Dr. Deniz GENÇ
Arş. Gör. Dr. Aytuğ TÜRK
Öğr. Gör. Sacide DEMİRCAN
Komisyon Görevleri;
1. Komisyon mezunların iletişim bilgilerini belirli bir platformlarda toplar, onlarla yıl boyunca bireysel ya da toplu halde iletişim halinde olur
2. Mezunları komisyonun yararları hakkında bilgilendirir
3. Yeni mezunların iletişim bilgileri, mezuniyetlerinin ardından bu platformlarda oluşturulan liste ya da gruplara eklenir
4. Komisyon yıl boyunca mezunların yararlanacağı ya da katkı sağlayacağı seminer, eğitim, atölye çalışması, mezunlarla buluşma etkinliği gibi organizasyonlar düzenler
5. Komisyon, mezun öğrencilerin kariyer gelişimi ve istihdam durumlarının fakültenin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda izlenmesi amacıyla, ölçme yöntem ve araçları geliştirmesi, elde edilen sonuç ve bilgileri ilgili birimle paylaşması, anabilim dallarına mezunlarının elde edilen sonuçlara dayalı olarak kariyer gelişimlerine yönelik öneriler sunulmasından sorumludur
ALT YAPI KOMİSYONU
Komisyon Başkanı
Doç. Dr. Fatma BİRGİLİ
Üyeler
Öğr. Gör. Dr. Derya DEMİR UYSAL
Öğr. Gör. Dr. Mehtap ÇULLU
Arş. Gör. Aylin OLGUN
Komisyon Görevleri;
1. Bölümün fiziki koşullarına (derslik ve uygulama klinikleri) ilişkin kayıt oluşturur, fiziki koşulları fotoğraflar ve arşivler
2. Bölümün fiziki koşullarına ve eğitim-öğretim materyallerine ilişkin ihtiyaçları belirler
3. HEPDAK ölçütlerine göre altyapının iyileştirilmesine yönelik öneriler hazırlar
4. Eğitim-öğretim materyallerine ilişkin arızaları Dekanlığa bildirir
5. Uygulama Kliniklerinin eğitim-öğretim ve araştırma amacı ile kullanılmasına ilişkin yönergeler oluşturur
6. Uygulama Kliniklerinde gerekli çalışma emniyeti ve güvenlik sistemlerine ilişkin çalışmalar yapar
7. Atık yönetimi çalışmalarını takip eder
8. Alt yapıyı geliştirme çalışmalarını iyileştirme çalışmaları ile sürdürür
9. Komisyon tarafından yürütülen tüm çalışmaları kayıt altına alır ve dönemsel raporları Bölüm Kuruluna sunar
ERASMUS KOORDİNATÖRÜ
Doç. Dr. Ayşe KACAROĞLU VİCDAN
Amacı;
Erasmus Plus Değişim Programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır. Yüksek öğretim kurumlarının birbirleri ile ortak projeler üretip hayata geçirmeleri; kısa süreli öğrenci ve personel değişimi yapabilmeleri için karşılıksız mali destek sağlamaktadır. Bunun yanı sıra yükseköğretim sistemini iş dünyasının gereksinimlerine uygun olarak geliştirmek ve üniversite mezunlarının iş dünyasında istihdam edilebilirliğini arttırmak amacıyla yükseköğretim kurumları ile çalışma çevreleri arasındaki ilişkilerin ve işbirliğinin arttırılmasını da teşvik etmektedir.
FARABİ KOORDİNATÖRÜ
Dr. Öğr. Üyesi Züleyha SEKİ
Amacı;
Yüksek öğretim kurumlarının birbirleri ile ortak projeler üretmesi öğrenci ve personel değişimi yapabilmeleri için gerekli desteği sağlamaktır.
WEB SORUMLUSU
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem BİLGE
WEB Sorumlusu Faaliyet Alanı;
1. Web Sorumlusu Dekanlık adına bölüm web sitesinin içerikle ilgili işlemlerini ve web sitesine ait yönetsel süreçleri yönetmek/yürütmekle sorumlu ve yetkilidir
2. Web Sorumlusu sistemin düzgün bir şekilde işlemesinden ve zamanında tamamlanmasından sorumludur
3. Hemşirelik Bölümü web sayfasına ait içerik güncellemelerini yapar (duyuru, ders ve sınav programları, anabilim dallarına ait formlar vb gibi)
4. Ders ve Sınav programlarında yapılan değişiklikleri yönetim kurul kararından sonra web sayfasına ekler
5. Akademik ve idari personel tarafından hemsirelik@mu.edu.tr adresine e-posta yolu ile gönderilen Web duyuru formunda detayları belirtilen bilgi ve belgeleri (duyurular için PDF, afiş ve resimler için JPEG formatında olmalıdır) Hemşirelik Bölümü web sayfasında yayınlar
6. hemsirelik@mu.edu.tr adresine gönderilen maillerin bir yıl süre ile, web sayfasında yayınlanan dokümanların ise Ortam-Kütüphane yolu ile elektronik ortama geçirerek süresiz olarak güvenilir bir şekilde saklanmasını sağlar
7. Her yıl Ocak ayında geçen bir yıllık süre içerisinde akademik personele ait; tamamlanan tez ve bilimsel projeler, kitap bölümü ve editörlük gibi bilgileri talep eder ve ilgili güncellemeleri yapar